OUD HOLLANDS ARRANGEMENTEN

RESERVEREN

OUD HOLLANDS ARRANGEMENTEN

Happydays het partycentrum van Nederland!

LEES MEER

Ouderwetse spellen = ouderwets lachen. Voor maar € 4,50 per persoon. ( keuze uit 6 spellen gedurende ca. 2 uur )

 

// Knikkerspel met trekveer

Elke speler krijgt 5 kansen om een knikker weg te schieten. Dan het totaal aantal punten optellen en de speler met de meeste punten heeft gewonnen.

// Stokvangspel

Concentreert goed op de vallende stokken, die een medespeler laat vallen doormiddel van aan een willekeurig touwtje te trekken. Iedere speler krijgt 10 kansen om een stok te vangen en wie de meeste stokken heeft gevangen, is de winnaar.

// Mens erger je niet

U zet uw pionnen in de daarvoor bestemde kleurvakken. 1 pion mag u reeds op het beginpunt zetten. Alle spelers gooien eenmaal met de dobbelsteen en degene met het hoogste aantal ogen mag beginnen. Speler 1 zet zijn pion zoveel vakjes vooruit, als de ogen van de dobbelsteen. daarna volgt speler 2, in de richting van de wijzers van de klok. Gooit men 6, dan is men verplicht om een nieuwe pion op te zetten, ook al zou men daarmee zijn eigen pion of een pion van de tegenstander eraf te gooien. Men moet dan nogmaals gooien en met deze pion verder spelen. Is men weer aan de beurt, dan mag men zelf kiezen welke pion men kiest. Zaak is wel om de tegenstander zoveel mogelijk te "ergeren" door zijn/haar pion van het bord te werken. Komt men uiteindelijk bij de vier eindvakjes, dan tellen deze als gewone vakken. Er moet 1 pion op elk vakje komen te staan. Gooit men zoveel ogen, dat men niet op een vrij vakje komt te staan, zelfs niet na terugtellen waarbij men alleen de lege vakjes mag tellen, dan moet men een volgende beurt afwachten. U heeft nu de kans dat men u van het bord zal afslaan. Degene die het eerst zijn vier vakjes heeft gevuld, is de winnaar.

// Hamertjesspel

Iedere speler neemt een hamertje in de hand om zijn doel te verdedigen. Leg de knikker op het hoogste punt en deze rolt dan naar beneden. Iedere speler probeert met zijn hamertje de knikker naar de andere speler toe te slaan door middel van het hamertje die onder de staaldraad door moet worden bewogen. Degene bij wie de bal in het doel rolt, moet nummer 10 verzetten. Dan wordt de knikker weer in het spel gebracht. Wie als eerst bij nul punten is, is de verliezer.

// Kat en Muis

Elke speler krijgt 10 kansen om de bal te vangen. één speler gooit 10 keer de val door de schacht en de andere moet de bal vangen, maar wel vóór de zwarte streep.

// Toren van Pisa

De blokken worden onder de spelers verdeeld. Er wordt geloot wie mag beginnen: het spel gaat verder in de richting van de wijzers van een klok. De speler die aan de beurt is, werpt de dobbelsteen. De dobbelsteen geeft je opdracht aan. Misschien mag je 1 of zelfs 2 blokken op de toren zetten, maar het kan ook zijn dat je een blok van de toren moet verwijderen! De speler mag zelf kiezen op welke kleur hij z’n blok neerzet. Let erop dat het evenwicht van de toren niet wordt verstoord! Raakt de toren onverhoopt toch uit balans dan moet de speler die daar de oorzaak van is, de gevallen blokken bij zijn voorraad nemen. Degene die het eerst al zijn blokken op de toren heeft geplaatst, is de winnaar!

// Spiegel schrijven

Leg het doolhof onderin de spiegel kast. Zet uw viltstift op het begin van het doolhof en kijk in de spiegel en volg zo, gedurende 2 minuten het doolhof. Zodra u 1 van de lijntjes in het doolhof raakt, moet u weer opnieuw beginnen.

// Sjoelbak:

Sjoelen wordt gespeeld op een houten bak met 30 houten schijven. Het is de bedoeling dat je die schijven door één van de poorten, die aan het einde van de houten bak zitten, heen probeert te schuiven. De schijven die aan het einde van de eerste beurt niet door één van de poorten zijn gegaan, mag je terug halen om het nogmaals te proberen in je tweede of derde beurt. De schijven die niet helemaal in de opening van één van de poorten ligt, mag je wel opnieuw spelen. Deze tellen niet mee als punt. Ligt er een schijf bovenop een andere schijf, wordt dit een bok genoemd. Deze schijven mag je niet terug halen om opnieuw te schuiven. Aan het einde van de derde beurt worden alle punten bij elkaar opgeteld. De waarde van de poorten zijn (van links naar rechts) 2, 3, 4 en 1.

// Spiraalspel

Bij dit spel is het de bedoeling om met het stokje met de ring langs de spiraal te gaan zonder de spiraal te raken! Neem de tijd op, en schrijf het op. Raak je de kant? Dan krijg je 2 seconden extra erbij. Onthoud of schrijf dus ook op hoe vaak de spiraal is geraakt. Degene met de snelste tijd wint!

// Kazenspel

Bij het begin van het spel wordt de muis op startpositie 1 gelegd. Er moet geprobeerd worden de kogel zo hoog mogelijk door een gat te laten vallen. Is dit gelukt dan worden de punten opgeschreven die erbij staan en gaat men naar startpositie 2 en daarna naar startpositie 3. Aan het einde van het spel worden de punten bij elkaar opgeteld.

// Blikwerpen

Het is de bedoeling dat de blikken op het tafeltje worden opgestapeld, daarna mag je 3 keer met de bal gooien. Voor elk blik dat jij omgooit krijg je een punt! Probeer de meeste punten te krijgen.

 

// Oud Hollands

  • Ontvangst met 2 kopjes koffie of thee met gebak
  • 1 - 2 uur Oud Hollandse spellen
  • 1 uur bowlen
  • Gourmetten of steengrillen met een nagerecht
  • vanaf 10 personen
€ 36,50


// Amsterdam

  • 1 - 2 uur Oud Hollandse spellen
  • 1 uur bowlen
  • Dineren volgens ons All you can eat concept
  • vanaf 10 personen
€ 32,75

 

 

 

 

MA. DI. DO. vanaf 17:00 WOE. VRIJ. ZA. ZO. vanaf 14:00

Tijdens de schoolvakanties in Noord-Holland hebben wij aangepaste openingstijden, zie de homepagina.

 

Industrieweg 48a

1613 KV Grootebroek
Tel: 0228 - 521113 Fax: 0228 - 520248
Email: info@happydays-nh.nl

 

Algemene voorwaarden

RESERVERINGSCHECK

Stel zelf uw arrangement samen en stuur ons de aanvraag op voor.

RESERVEREN